Бракуване

юли 11, 2008

По повод на утрешния ден, в който моята сестра ще се сгодява за дългогодишното си гадже; по повод разводите на приятели и познати и по повод натискът от страна на роднини в стил „хайде, няма ли да се жените“ от известно време са ме налегнали мисли, които ще  видят бял свят тук. След умопомрачително дългото встъпително изречение пристъпям към същината.

1. Как хората изобщо се решават на брак?!

Според мен, за да предприемеш тази стъпка трябва да си изключително самоуверен човек. Да, именно самоуверен. Трябва да си убеден в своите чувства. Ама толкова да си убеден, че да си сигурен, че те няма да претърпят промени през следващите…хъммм…да речем 50-тина години. Може би трябва и да си инат? Да тропнеш с крак, да си кажеш „Това е. Който ходил, ходил. От сега нататък туй е мъжът/жената и точка.“ То при самата мисъл на човек му се доплаква. Не, че е лошо да си с един човек, но самия факт, че си се врекъл само нагнетява положението.

2. Развитието на личността

Хората, които се развеждат в общи линии ми обясняват нещата просто и ясно. Събуждат се един ден, след 20-тина години брак + дете, и установяват, че мъжът / жената, до която се събуждат изобщо не са тези, до които са си лягали, когато са се женили. Ми много ясно, че няма да са същите. Всеки се променя. Значи когато се женим или забравяме за това чудо на чудесата или знаем за него, но смятаме, че човекът, на когото казваме „Да“ е толкова прекрасен, че неговото развитие може само да допринесе още повече за неговата прекрасност. В общи линии освен, че трябва да си сигурен, че това е Мъжът/Жената, то трябва да си уверен, че предстоящото развитие на съответната личност няма да промени чувствата ти. Страшничко, а? 

3. Децата

Напоследък доста хора сключват брак поради една доста…прозаична причина, а именно - дамата е леееко бременна. Следва голямото тичкане наляво-надясно и пред олтара изтормозени застават пребледнял момък, който явно трябва да се информира малко по-добре за прилагането на различни видове контрацептиви и позакръглена девойка, на която по всяка вероятност и се гади ужасно. Щастлива тук е разбира се родата, тъй като как така ще има дете, пък няма да има сватба?  Двамата може да са си живеели щастливо заедно, без да мислят за брак или пък да не са си живеели заедно и пак да не са мислили за брак. Факт е обаче, че в името на детето те се решават на тази стъпка. Защо е необходимо това? Детето ще си расте здраво и прекрасно и с подпис и без подпис. Сама виждам приятели и познати, които се развеждат с по едно, две деца и такива, които продължават да си живеят заедно и да се обичат, без никога да са сключвали брак.

4. Родители и роднини

По-горе ги засегнах няколко пъти. Е, честна дума, ужасно племе са. За какъв дявол толкова им е притрябвала тази сватба? Доводите са: „Така ще ти е по-сигурно“; „Какво ще кажат хората“; „Помислете за детето!“. Рефренът „Защо не се ожените?“, „Кога ще се ожените“…и т.н. съм сигурна, че е до болка познат на много хора и най-вече на момичетата, чиито майки дават мило и драго да ги видят в бяло. Никой от тях не включва в сметката приятелките си, които са разведени и чиито бивши мъже не дават и пукната пара за бившите си жени и деца. За тях бракът = сигурност. Сякаш значението на думата щастие придобива един единствен смисъл – сватба.

Какво да допълня аз? Всеки както ги чувства нещата. Щом някой е решил, че това там е човекът, с когото иска да изживее живота си и има нужда да го отпразнува и документира по някакъв начин – чудесно. Бракът е правилното решение. Оставете ни нас, нерешителните, нежелаещите да се вричаме, нежелаещите  да гарантираме давността на чувствата и действията си до края на живота си от сега да не предприемаме нищо и просто да се носим по течението. За мен бракът е нещо…насила. Повечето хора след няколко години брак се насилват да обичат, защото…ами защото така са обещали. Останалите се развеждат. Да ме прощават тези, които са все още щастливо омъжени, но не им вярвам.  :-)

Entry Filed under: Мислички, С чаша горещо кафе. .

5 Comments Add your own

  • 1. Eneya  |  юли 12, 2008 at 9:51 am

    Дерзай!

    Отговор
  • 2. Inditan  |  юли 12, 2008 at 4:18 pm

    Много ми хареса публикацията ти… Май съм напълно съгласна с тебе. Честно да ти кажа вече направо ми се плаче от роднини, приятели и колеги, които само ме питат кога ще се женя и ми говорят с такъв един поучителен тон, че вече ми било време… Само че аз не искам да се омъжвам просто ей така – само за да съм „госпожа“. А търсенето на господин Истинския вече ми се вижда непосилна задача… Все още ми се иска да вярвам, че съществува Вечна любов, но какъв е шансът да срещна точния човек, когото бих обичала до края на живота си? Не знам как щях да разсъждавам, ако не бях сама. Може би щях да се омъжа, защото „го обичам“, защото „вече ми е време“, за да имаме дете, но… нещата се променят толкова бързо, че наистина не съм сигурна, че това, което бих изпитвала сега към някого, ще бъде същото и след 2 години например… А щом не съм сигурна… дали трябва да се омъжвам?

    Отговор
  • 3. Xagrid  |  юли 19, 2008 at 9:05 am

    Ето ти една друга причина.Булката е толкова ядосана на цялата си рода че е решила да им го върне тъпкано като със сватбата си впрегне да работи всеки роднина който може да докопа и го изтормози до краен предел.Моята сестрица така направи.Побърка всички дето са и пилили на главата(не само за сватба ами за живота като цяло).Ама буквално ги подлуди.
    Честно казано в днешно време подписването не мисля че е вид вричане а по скоро чиста формалност от към законен характер.Ти ако си живял с някой 4 5 6 и повече години вече 100%знаеш какъв ще е живота с него,накъде ще се развива той/тя и какви са реалните чувства и подписа няма да промени нищо. Всичко друго е една измислица която замазва и повод цялата рода която по принцип не можеш да понасяш да седне да яде и да пие за ваша сметка.
    И все пак….аз мисля да се оженя.НО няма да има никакви роднини.Аз от сега съм им заявил да забравят за големи тържества и другите глупости тръгна ли да го правя.Взимаме си най близките приятели за свидетели минаваме през гражданското и после на първият самолет за някъде на далече и ако може по усамотено да си се забавляваме само двамата.Цялата друга дандания ми се вижда излишно и ненужно пилеене на нерви време и пари.

    Отговор
  • 4. wakeop  |  август 2, 2008 at 5:30 pm

    Ами какво да ти кажа… съгласна съм с теб ;) То има ли начин да не съм съгласна след опита от брак, развод и последвала чудесна връзка без брак.

    Има едно единствено за по отношение на брака и то е, че според тъпите ни закони при някакво нещастие (болест, катастрофа, изчезнал в далечна страна и т.н.) никой няма задължението да ти даде инфо за любимия ти човек, ако не си близък роднина. И ако имаш лошия късмет да си в кофти отношения с роднините му… та това е.

    Всичко останало са глупости. В наши дни в бракът няма никаква сигурност (преди 50-100 години може и да е имало), за децата е по-важно да имат двама щастливи, обичащи се, любящи родители… какво общо има някакъв документ с това… а какво ще кажат роднините и съседите изобщо не е важно. Няма да живеем с тях де.

    А, да… повечето ми колежки се изпожениха. Едната цяла година след сватбата си не е махнала снимката със сватбена рокля от кю-то си, другата месеци наред тормозеше познатите си с линкове със снимки от тържеството. Те държат на клишето от тъпите американски филми: скъп, досаден, излишен уморителен купон.

    Отговор
  • 5. дървен Владо  |  януари 7, 2009 at 8:35 am

    Нев, права си. Така се получава. Навремето е било идилия – спокоен живот без почти никакви промени. Какъвто си на 20, почти такъв ще си и на 50, само леко ъпдейтнат от раджания и 30 години работа. Но все пак почти същия.

    От 15 години сме в преход(че и повече?) Глобално целия свят се тресе от информационна и технологична революция. И хората се променят не с десетилетия, а с дни.

    Не съм се бракувал още, но имам малко експириънс все пак във връзките. 4 лета ми се събират, когато с приятелките ми съм бил разделен. Един път аз бях в Германия, две години пък девойката беше в Щатите. И всеки път се замислях по въпроса – какво следва? Проблемът не беше в разстоянието помежду нас. Проблемът е, че ако не се поддържа наистина връзка между двама човека, то те започват да се променят по различен начин. Все ми изниква представата за двете релсови линиипо маршрута Шумен-София. Движат се заедно през почти цялото време, но се разделятот време на време. И никога не знаеш дали ще се съберат отново.

    И по същия начин – ако допусне човек да се отдели от партньора си в ежедневието, то някой ден без да го усети наистина няма да се събуди до човека, за който се е оженил.

    Това по въпроса за сигурността на чувствата.

    А, и да. Казваш, че след 20 години може да се насилваш да обичаш. Любовта винаги замира. Не можеш да поддържаш пламъка 50 години. Необходими са много дърва и въглища( =емоции и преживявания) за това. Не че не го искам. Но…не винаги светът ни дава, това което искаме.
    Искам да имам брак като родителите си – може да са затихнали чувствата и страстите, но приятелството и уважението между двамата си е там. А те са достатъчни да поддържат тяхната връзка.

    Отговор

Leave a Comment

Required

Required, hidden

Some HTML allowed:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <pre> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Страници

Категории

Блогчета

Сайтчета

Скорошни коментари

athene_noctua на Книги
chinuk на Книги
athene_noctua на Книги
wakeop на Sony Reader Pocket Edition –…
UZUMAKI на Колко трудно е да не казваш…

Служебни